raktažodis

raktažodis

Interneto auditorija

Socialinė medija ir komunikacija internete

šalis

šalis

Baltijos šalys

Rytų Europa

Rusija

Turkija

Vakarų Europa

2024-04-11 10:17

2024 m. E-komercijos tyrimas

2024 m. E-komercijos tyrimas

Naujausias 2024 m. sausio mėnesį atliktas E-komercijos tyrimas ir toliau gilinasi į Lietuvos gyventojų pirkimo internetu įpročius bei poreikius. Šiemet tyrime dalyvavo 2022, 15-74 amžiaus respondentai iš Lietuvos, iš kurių 1806 teigia perkantys internetu.

Pirkimo internetu periodiškumas tampa neatsiejamu vartojimo elementu

Lietuvos gyventojai internetu apsiperka kartą ar kelis per mėnesį (Moterys – 47.2%, Vyrai – 45.7%), ši tendencija pastebima visose tirtose amžiaus grupėse. Vis gi daugiausiai tokiu dažniu apsiperkančių yra iki 34 metų amžius. Kelis kartus per mėnesį apsiperkančių 15-34 metų amžiaus grupėje yra 57.2%, o apsiperkančių kartą per mėnesį – 62.5%

Kartą ar kelis kartus per mėnesį daugiausiai apsiperka vidurinį išsilavinimą turintys Lietuvos gyventojai (visose amžiaus grupėse – 72.7%). Vis gi aukštąsias mokyklas baigę ar jose studijavę bent iki 3 kurso gyventojai didžiausią procentą sudaro tarp tų , kurie internetu linkę apsipirkti dar dažniau – kartą per savaitę (visose amžiaus grupėse – 69.1%).

Bendrai dažnas apsipirkimas internetu būdingas gyventojams gyvenantiems poroje. Net 28% Lietuvos gyventojų gyvenančių poroje be vaikų apsiperka internetu kelis kartus per mėnesį, o turintys vaikų ir apsiperkantys kelis kartus per mėnesį sudaro – 35.7%. Tuo tarpu gyventojai gyvenantys vieni kelis kartus per mėnesį apsiperka 8.5 procentinio punkto rečiau (23.3%).

 

Gyventojai neplanuoja išlaidų augimo

Tyrimo dalyviai atsakinėjo į klausimą, kaip per ateinančius metus keisis jų išlaidos 19-likoje prekių ir paslaugų kategorijų, net 12-koje iš jų buvo pastebėta, kad daugiau nei 40% gyventojų mano, kad išlaidos nepasikeis (bendras šio atsakymo vidurkis – 42.3%). 14.8% mano, kad išlaidos sumažės ir tik 17.3% teigia, kad vidutiniškai planuoja, kad išlaidos perkant internetu išaugs. Lyginant su praėjusių metų duomenimis teigiančių, kad išlaidos sumažės buvo 12%, o kad padidės – 20.8%. Nors skirtumas tarp šios ir praėjusių metų tyrimo bangos nėra itin didelis, tačiau gyventojų taupymo tendencijos yra pastebimos.

Didžioji dauguma tyrimo dalyvių, kaip labiausiai įtaką darantį veiksnį jų išlaidoms įvardina kintančius asmeninius (67.4%) ir šeimos (46.1%) poreikius. Vis gi ekonominė ir saugumo situacijos yra taip pat svarbūs veiksniai planuojant išlaidas. 39.8% gyventojų teigia, kad ekonominė situacija šalyje daro įtaką apsipirkimui internetu, o saugumo situaciją Europoje įvardino 15.9% gyventojų. Lyginant vyrų ir moterų pasiskirstymą šiuose aspektuose vyrai, kaip didžiausią įtaką turintį veiksnį yra linkę įvardinti saugumo situaciją Europoje (61.1%), o moterys draugų ir šeimos įtaką (58.9%).

Praėjusiais metais gyventojai Lietuvos internetinėse parduotuvėse daugiausiai pirko: aprangą ir aksesuarus, keliones (traukiniu, lėktuvu, autobusu laivu) ir knygas, filmus bei muziką. Užsienio internetinėse parduotuvėse pirktų prekių kategorijose taip pat dominavo apranga ir aksesuarai, juos sekė apgyvendinimo paslaugos ir knygos, filmai bei muzika.

 

Pirkimo internetu motyvacijos ir iššūkiai

Lietuvos interneto vartotojai teigia, kad juos labiausiai motyvuoja pirkti internetu geresnės kainos nei fizinėse parduotuvėse (58.5%), tačiau taip pat kaip labai svarbios motyvacijos yra įvardinama, tai kad internetinės parduotuvės visada dirba, didesnis prekių pasirinkimas nei tradicinėse parduotuvėse ir tai, kad apsiperkant internetu galima įsigyti prekių, kurios nėra prieinamos vietoje, kurioje respondentai gyvena. Moterys kaip pagrindinę motyvaciją išskiria geresnes kainas (59.7%), o vyrai – visada veikiančias parduotuves (58.9%)

Nepaisant motyvuojančių aspektų, vartotojai vis gi susiduria ir su įvairiomis kliūtimis perkant internetu. Kaip pagrindinės jų yra įvardijami: informacijos trūkumas (apie produktą, atsiskaitymo būdus ir pan.), klaidinanti informacija apie produktą, galutinę kainą bei per ilgai trunkantis pristatymas. Perkantys telefonu ar planšete kaip pagrindinius iššūkius pateikia, tai kad nepatogu pildyti reikiamas formas (pvz.: apmokėjimo), mobiliųjų aplikacijų trūkumą ar svetainių nebūvimą pritaikytoms naudotis telefonu ir per mažas raides bei paveikslėlius.

 

Naujausio E-komercija 2024 tyrimo ataskaitoje yra pateikiama Lietuvos gyventojų apsipirkimo internetu analizė šiuose analizės pjūviuose:

  • Internetu perkančių respondentų sociodemografinių duomenų analizė;
  • Internetu perkančių respondentų analizė;
  • Perkančių internetu įsitraukimas į nuomonės formuotojų marketingą;
  • Tyrimo dalyvių neperkančių internetu analizė;
  • E-komercija 2023 m. – 2024 m. palyginimas.

Norėdami sužinoti daugiau Lietuvoje atliktą E-komercija 2024 tyrimą susisiekite su mumis adresu contact.lt@gemius.com

Gemius yra tarptautinė tyrimų ir technologijų įmonė, teikianti duomenis, taip pat pažangius skaitmeninės ir tradicinės rinkodaros veiklos įrankius, tokius kaip interneto analizė, internetinių kampanijų valdymas ir reklamos pateikimas. Įmonė siūlo išsamius sprendimus rinkodaros specialistams, reklamos agentūroms, leidėjams ir elektroninei prekybai. Rinkoje „Gemius“ veikia nuo 1999 m. Įmonė yra IAB Europe ir I-COM Global narė. Tyrimai atliekami laikantis tarptautinio ICC/ESOMAR kodekso principų.

Į iškarpinę> Spausdinti

Sektorius

Tyrimai

Šalis

Lietuva

Norėtumėte apie tai sužinoti daugiau?

Susisiekite su mumis

Gaukite visas naujienas, nuomones ir gidus viename el. laiške!

Gaukite naujienlaiškį